pt.. kwi 19th, 2024
Gdzie reklamować noclegi, żeby nie przepłacić, a dotrzeć do klienta?

Gdzie reklamować noclegi, żeby nie przepłacić, a dotrzeć do klienta? Prowadzisz miejsce noclegowe? Doskonale zdajesz więc dobie sprawę, że jeśli nie dotrzesz do klientów z informacją o swojej ofercie, oni po prostu nie przyjadą. Nawet nikt nie zadzwoni, żeby zarezerwować miejsce. Na co więc postawić? Na odpowiednią reklamę! Reklama? Ależ to kosztuje! Owszem, czasem kosztuje, ale dzisiaj można wybrać kilka opcji, które nie doprowadza Cię do bankructwa już na starcie, a przyprowadzą do Ciebie klientów!

Co może kojarzyć się z reklamą?

Gdzie reklamować noclegi, żeby nie przepłacić, a dotrzeć do klienta?Przede wszystkim warto należycie oznaczyć prowadzone przez siebie miejsce noclegowe. Zdarza się, że budynek stoi lekko na uboczu i już wiele osób nie zwróci na niego uwagi albo ma problem z trafieniem na miejsce. A to zniechęca do kolejnych odwiedzin.

Odpowiedni szyld oraz drogowskaz to także swego rodzaju zachęta i reklama konkretnego miejsca noclegowego.

Druga sprawa: warto zadbać o zaznaczenie miejsca noclegowego na mapie okolicy, jeśli gdzieś taka mapa została postawiona – np. przy dworcu.

Dworce, punkty informacyjne dla turystów, popularne miejsca licznie odwiedzane przez przyjezdnych i ogólnodostępne  tablice ogłoszeniowe – wszędzie tutaj warto zostawić ulotki, rozklejać plakaty oraz ogłoszenia.

Jeśli jest taka sposobność, warto pomyśleć też o mediach lokalnych, jak gazety, telewizja oraz radio.

Ktoś jednak powie, że powyższe możliwości to informowanie o miejscu noclegowym w jego najbliższym otoczeniu. Ale i to się przydaje, choćby na kolejny sezon.

Z reklamą trzeba jednak trafić także do osób potencjalnie zainteresowanych z terenu całego kraju, a może i zza granicy. Jak jednak to zrobić, żeby nie ponieść wygórowanych kosztów? Tutaj warto wykorzystać rosnące możliwości Internetu.

Medium, które trafia do milionów

Internet niemal od początków swojego istnienia i oddania go w ręce wielu użytkowników, jest uważany za świetne medium przekazu różnych informacji, w tym reklam.

Wiele osób mówi nawet, że jeśli danej firmy nie ma w Internecie, to tak jakby ona w ogóle nie istniała. Co to oznacza? Głównie to, że warto mieć firmową stronę www. Powinny się na niej znaleźć wszystkie podstawowe informacje o miejscu noclegowym: nazwa, adres (dobrze, jeśli jest zaznaczony na dołączonej mapce), kontakt mailowy i telefoniczny czy informacje o rabatach. Jeśli częścią strony jest blog, powinien być on prowadzony regularnie.

Strona www to nie wszystko

Świetnym wsparciem dla niej oraz także swego rodzaju reklamą są fan page w mediach społecznościowych i to przynajmniej w dwóch. Podobnie jak w przypadku bloga, także takie konto musi być prowadzone systematycznie. A osoby odwiedzające ów fan page powinny móc się tą drogą skontaktować z firmą i otrzymać w miarę szybko odpowiedź na swoje zapytania.

Media społecznościowe dają też szansę zamówienia tutaj reklamy, która będzie się pojawiała np. w pasku bocznym lub między wpisami użytkowników na stronie głównej.

Kolejna możliwość to grupy tematyczne zrzeszające firmy i osoby prywatne zainteresowane turystyką i noclegami.

Portale ogłoszeniowe

To jeden z najpopularniejszych sposobów na zareklamowanie się w sieci. Można tu krótko opisać dane miejsce noclegowe, zachęcić klientów do odwiedzin, a często także wstawić zdjęcia obiektu. Jeśli jest taka możliwość, warto wykupić tu także miejsce na reklamę w postaci banera. Wpis ogłoszeniowy można też zazwyczaj wypromować na jakiś czas, aby pojawiał się on na stronie głównej lub jako jeden z pierwszych w konkretnym dziale tematycznym.

Blogi, fora i portale związane z podróżowaniem i noclegami

Obecność na takich stronach zwiększa wiarygodność danego miejsca noclegowego. Warto zadbać więc o wpisy w działających od dłuższego czasach portalach noclegowych. Powinny one zawierać wszystkie podstawowe informacje o danej firmie, często można dołączyć do wpisu zdjęcia oraz terminarz do rezerwacji noclegów w konkretnych dniach.

Udzielanie się na forach internetowych to też dobra forma reklamy. Można tu wykazać się profesjonalizmem, w tym wiedzą oraz otwartością na klienta i jego potrzeby.

Z kolei blogi związane z konkretną tematyką cieszą się ogromną popularnością wśród osób, którym dana branża z jakiegoś powodu jest bliska. Wielbiciele turystyki i wyjazdów na urlop poza miejsce zamieszkania cenią wpisy zaufanych blogerów, którzy piszą np. o różnych ciekawych miejscach, wyposażeniu turysty oraz o godnych zaufania miejscach noclegowych. Jeśli bloger poważnie myśli o swojej pracy, będzie polecał tylko sprawdzone produkty i usługi. To samo tyczy się miejsc noclegowych. Dlatego warto np. zamawiać u nich wpisy sponsorowane z linkiem do strony firmowej albo choć możliwość napomknięcia o noclegach w konkretnym miejscu w jednym z wpisów.

Zarówno na blogach, jaki forach i portalach branżowych często można tez wykupić reklamę w formie banera.

Regularność i estetyka

Niezależnie od miejsca i rodzaju reklamy, powinna być ona przejrzysta i estetyczna. Jeśli jest mało miejsca na tekst, warto przekierowywać reklamą do miejsc, gdzie tych informacji jest więcej, czyli na stronę i fan page. Reklamy dobrze jest ponawiać co jakiś czas i nie pozostawiać ich na ostatnią chwile przed sezonem.

By jump